Svi ti plagijati Gorana Bregovića

Submitted by Igor Markovich on 28/06/2013 - 15:18

1

Iako samo šačica muzičkih izvođača i kompozitora sa prostora bivše Jugoslavije može da se pohvali svetskom ili evropskom slavom, najpopularniji u toj šačici došao je do zvezda dosta lakšim putem. Govorimo naravno o poznatom Bregi i njegovim muzičkim vragolastim dogodovštinama (da ne upotrebimo neki grublji izraz poput krađe, lopovluka, itd). 

2

Godine, sada već daleke 1974, na svetlo dana izašao je album prvenac sarajevskog benda Bijelo Dugme, pod naslovom Kad bi bio bijelo dugme. U prvobitnom sastavu bili su Željko Bebek (vokal), Zoran Redžić (bas-gitara), Ipe Ivandić (bubnjevi), Vlado Pravdić (klavijaturista) i, last but not least, kompozitor, aranžer i gitarista Goran Bregović. Kako to kažu zvanične biografije, Goran tada beše inspirisan muzikom grupa Led Zeppelin i Deep Purple koju je kombinovao sa notama koje je crpeo iz narodnog podneblja. Vrtoglavu popularnost koju je, počevši od prvog albuma, Bijelo Dugme dostiglo u praktično celoj SFRJ zasenilo je činjenicu da se iza mnogih kompozicija, iza kojih se potpisivao dotični, nalazilo brdo plagijatorskih elemenata (u nekim pesmama je to bilo celokupno kopiranje, u drugim određeni delovi). Mnogi muzički kritičari su krivicu za ovakvu slobodu krađe svaljivali na tadašnju političku vrhušku, za koju su smatrali da je iskorišćavala muzičare kako bi odvraćala omladinu od svakodnevnih problema sa kojima se susretala jugoslovenska mladež i društvo generalno (ako je tako nešto uopšte postojalo). Ono što su zaboravili jeste da tada nije bilo Interneta i da je pristup muzici koja se proizvodila u inostranstvu (pre svega na Zapadu) bio znatno otežan, što je važilo i za nabavku stranih vinila. Dakle, manevarski prostor za kraduckanje od strane velikog muzičara je bio prilično širok. Već se od prvog albuma krenulo sa svojatanjem tuđeg truda (odnosno potpisivanje tuđih kompozicija):

BIJELO DUGME – NE SPAVAJ MALA MOJA MUZIKA DOK SVIRA (1974)

CHUCK BERRY – ROCK AND ROLL MUSIC (1957)

Da ironija bude još veća, prvu pesmu na prvom albumu upravo je zauzela plagijatska tvorevina. Doduše, mnogi će verovatno reći da pesma nije u celosti prekopirana, ali je nepobitna činjenica da je sličnost ipak prevelika da bi bila slučajna. Na istom tom prvencu, u pesmi Patim evo deset dana, našli su se i elementi pesme Tush poznatog američkog sastava ZZ Top. Kad bi bio bijelo dugme „dalo” je još jedan „originalan hit”:

BIJELO DUGME – BLUZ ZA MOJU BIVŠU DRAGU (1974)

LED ZEPPELIN – SINCE I’VE BEEN LOVING YOU (1970)

Možda se tolika buka i ne bi dizala da se u svim sledećim albumima, kao i na prvom, Bregović nije potpisivao na pesme koje je „komponovao”. Tu svoju tradiciju nastavio je i kasnije, nakon faktičkog raspada Bijelog Dugmeta, u solo karijeri. Tradicionalne pesme naroda Balkana širom sveta je sa svojim orkestrima svirao kao svoje, čime je nipodaštavao vrednost kulturnih nasleđa svih naroda Balkana zarad egoizma i slave. Nije se ograničavao čak ni na balkanski melos i američku muzičku industriju, već je uzimao i elemente narodnih ruskih pesama. Toliko je daleko išao da je sa svojim „kolegama kompozitorima” preuzeo refren poznate ruske narodne pesme, a koju je, pretpostavljamo, preuzeo iz izvedbe Olge Jančevecke (ruske emigrantkinje, jedne od najpoznatijih pevačica baladi i romansi u međuratnom i posleratnom Beogradu):

BIJELO DUGME – HAJDEMO U PLANINE (1986)

OLGA JANČEVECKA – HOROŠ MALJČIK (ruska narodna pesma)

Mnogi će sporiti da je preuzimanje delova pesama, njihova modifikacija, i kasnije pretakanje u „nove pesme”, zapravo isto deo umetnosti stvaranja muzike. Takav argument bi možda i imao  čvrst temelj na kojem bi stajao, samo ukoliko bi takav novi vid muzičarenja bio sveden na minimum. Ovde to, nažalost, nije slučaj:

BIJELO DUGME – ŠTA BI DAO DA SI NA MOM MJESTU (1975)

ARGENT – I AM THE DANCE OF AGES (1972)

 

BIJELO DUGME – PADAJU ZVIJEZDE (1984)

VAN HALEN – JUMP (1984)

 

BIJELO DUGME – PLJUNI I ZAPJEVAJ, MOJA JUGOSLAVIJO (1986)

PHENOMENA – DANCE WITH THE DEVIL (1985)

 

BIJELO DUGME – ZAMISLI (1986)

RED HOT CHILI PEPPERS – JUNGLE MAN (1986)

 

BIJELO DUGME – LAŽEŠ (1984)

BAD COMPANY – READY FOR LOVE (1974)

 

Stavovi koji su izneseni u ovom tekstu nemaju za cilj da oblate negdašnjeg gitaristu Bijelog Dugmeta (a najmanje celu grupu), već da publici i slušaocima ukažu na činjenicu da njihova (omiljena) grupa ima i tamnu stranu. To dalje znači da se uspesi Bijelog Dugmeta nimalo ne poništavaju, već se samo pomera ugao na koji se gleda na muziku ove, po mnogima, najpopularnije grupe u bivšoj Jugoslaviji. I dalje ćete uživati u njihovim hitovima, ali, ipak sa malom dozom predostrožnosti.

 

 

Napomena: 
Nijedan deo teksta ne sme biti reprodukovan bez prethodnog odobrenja autora ili redakcije portala. Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare.
Podeli: 

Comments

Submitted by Anonimu (not verified) on 28/06/2013 - 17:45
I Milicija trenira strogocu je ukradena od grupe Trio, pesma da,da,da

Submitted by Vojislav Savkov (not verified) on 29/06/2013 - 11:40
Još kao 16-togodišnji klinci smo to provalili i prepoznavajući umirali od smeha na celu situaciju. U to vreme smo već bili zaraženi jazz-rockom, Herbie Hancockom i njegovim albumom Head Hunters tako da nas jemnogo jača umetnost već odvela od Yu standarada. Šta reći za Gorana, sem hvala mu jer nam je pokazao kakva je muzička realnost rock i pop muzike i dokle plagijati mogu da stignu u jednoj zemlji koja je nekada bila stvarno velika (Jugoslavija). Tad smo se i posramili shvativši da se invalidima ne možemo smejati. Izvinjavam se ne želim uvrediti osobe sa smanjenim sposobnostima...

Submitted by Anonimni (not verified) on 30/06/2013 - 00:39
Nije to slucaj samo sa Bregovicem, gomila muzicara iz bivse Jugoslavije se bavilo time, i Riblja Corba, Bajaga, Elektricni Orgazam, Merlin itd. imaju gomilu obrada od stranih grupa, al bez obzira na to, ljudi i dalje vole sve te hitove, al najsmesnije mi je kad slusam likove koji se ne razumeju u muziku i zapitaju se ko je koga obradio hahahahaha :D

Submitted by Milojko (not verified) on 17/07/2013 - 23:44
Obrade pesama su savim normalna pojava. Razlika izmedju obrade i plagijata je u tome sto kada neko obradi pesmu, potpisuje originalnog autora, plagijatori potpisuju svoje ime. Riblja Corba kod svih obrada ima potpisanog originalnog autora, za ostale ne znam.

Submitted by Vladimir (not verified) on 18/07/2013 - 09:56
Da, da: "u vrijeme otkazanih letova" i "Owner of the lonely heart".

Submitted by Vladimir (not verified) on 18/07/2013 - 10:04
Da, da: "u vrijeme otkazanih letova" i "Owner of the lonely heart".

Submitted by Goran Sijan Mogli (not verified) on 18/07/2013 - 00:45
Sve Bregoviceve pesme su duplo bolje od svih tih originala koje ih je on kopirao. Svi ti originali mogu samo da se zahvale Bregovicu sto je on obratio paznju na njih.

Submitted by Aleksandar (not verified) on 08/11/2016 - 12:53
Da, baš je Stiviju Vonderu, Led Zepelinu i Dip Parplu trebao Goran Bregović da se obrati pažnja na njih.

Submitted by Vladimir (not verified) on 18/07/2013 - 00:53
Pa sad pazi, ima tu dosta bezveznih tvrdnji. Uporedjujuci pesme sa nekim drugim pesmama moze se zakljuciti da je i najveca vecina americke muzike zapravo plagijatorstvo. Zato se takva uporedjivanja ne rade. Na primer, poredjenje sa klasicnim bluz progresijama Chuck Berrija naprosto ne pije vodu. Pa SVAKA pesma iz tog perioda ima takvu istu ili slicnu progresiju, nije to plagijatorstvo, to je jednostavno bila odlika rock&rolla, i Partibrejkersi imaju iste fore, kao i Stonsi, kao i ACDC, kao i stotine drugih izvodjaca. Dalje, na primer poredjenje Padaju Zvezde i Jump opet ne pije vodu. Sta je tu ukradeno? To sto u obe pesme ima klavijatura? Jedino sto podseca je njihov zvuk, to je to, melodija nema veze sa vezom. Veoma, veoma nategnuto. Onda, ako se Bregovic oslanja na muziku Balkana i Rusije, pa logicno je da ce izvuci pokoju melodiju iz tradicionalnih pesama! Jedino treba da kaze sta je to sto je obradio. Po mom misljenju treba obraditi epske pesme u nekom stilu da NIJE GUSLE, nego da to zvuci malo pompeznije i.. epski. A onda bi opet neko ovakav uskocio i to nazvao plagijatom. Obrada je jedno. Plagijat je nesto drugo. Ne brkajte pojmove vise. E sad, ako neko bas HOCE da cuje plagijat, onda ce ga i cuti.. tu nema pomoci. Da dodam, Bregovica ne slusam, sve to njegovo mi je nezanimljivo, ali treba znati sta je sta.

Submitted by Darko (not verified) on 15/02/2016 - 14:39
Brate mili poslusaj grupu Sweet i njihovu pesmu Ballroom Blitz. Nema potrebe da napisem kako ju je Bregovic preimenovao. Ako kažeš i za toda nije plagijat e onda si zreo za ludnicu.

Submitted by JOHNTRAUS (not verified) on 18/07/2013 - 01:34
TREBA ZNATI UPAKOVATI!?! :) Od ovih primera ima i totalno suludih ... kao npr. ''Jump'' i ''Padaju zvijezde'' ... Ritmicka figura je slična a melodijska nikako. Pre se moze reci da je nekakva inspiracija a nikako plagijat. Nije sporno da ima dosta ''maznutih'' tema ... ali pesme traju mnogo duze. Bilo kako bilo, skakljive su ovo teme, naročito kod muzičara (sujetna je to sorta) ... ;) Moj slogan je da ''TREBA POŠTOVATI USPEŠNE''! Da ne filozofiram dalje ... Pozdrav svima! :)

Submitted by bp3a (not verified) on 18/07/2013 - 11:22
Ružica si bila (1986), melodija chorusa zvuči kao da je "pozajmljena" iz pesme Mercy Street (Peter Gabriel, 1986).

Submitted by Branko (not verified) on 18/07/2013 - 13:42
http://www.youtube.com/watch?v=61v4fsE-Sn4 Secate li se Lea Sayera i Long Tall Glasses? http://www.youtube.com/watch?v=_P7EkR8UjFs

Submitted by orvelski (not verified) on 18/07/2013 - 14:04
kompozicija Alice Kooper-a pod imenom "Steven" očigledno je bila inspiracija lopovu pod imenom Brega, umetnuo je njene ključne delove u svoju "Sanjao sam da te noćas nemam"

Submitted by Aleksandra Vuci... (not verified) on 24/11/2019 - 16:55
DAAA,"Kad zaboravis juli",pocetak je "Sebastian - Cockney Rebel",a refren "Sve će to, mila moja, prekriti ruzmarin, snjegovi i šaš" je "Here Comes The Flood" Peter Gabriela.

Submitted by gorski (not verified) on 18/07/2013 - 15:09
Uh, samo par "veselih dodataka", nabrzinu, iako se moze dobra studija na ovu temu nazvrljati... Nije on krao samo cijele pjesme, nego djelice, pa lijepio, pabirchio, nabadao i boga pitaj sto sve ne... Na pr. uvod u "Sta bi dao da si na mom mjestu" potice iz. "Roundabout" grupe YES: https://www.youtube.com/watch?v=Xql99I1VSdI To sto se tice "maloprodaje", a ima i gorih slucajeva u "veleprodaji": https://www.youtube.com/watch?v=DuPhCmmfKiE - na sta vas ovo "blago" podsjeca? Mozda na ovo: https://www.youtube.com/watch?v=ssZRctTmzow Sudski spor sa Shabanom Bajramovichem Brega gubi zbog bolnog i bezocnog "plagiranja" oiliti "wholesale" kradje nevidjene i to za "high profile" film "Underground", njegovoga pajtosa, koji takodjer bjesomucno krade od Petrovica i sl. filmskih rezisera... Pitate se mozda: "Kako netko moze imati obraza sebe potpisati, a da krade u "svom shoru" i to tako bjesomucno?" Jednostavno: "cost v. benefit" analiza iliti "zaradi se vise nego se plati suda i globe"... Machiavellisticki... Ipak je Brega studirao filozofiju i o tome pomalo zna... A to je samo "sample"... S druge je strane taj sociopata napisao neke od najljepsih pjesama ex-YU rock literature... Ili jos samo nismo otkrili koga je pokrao? Kao sto smo u detalje otkrili kako su Led Zeppelin i Deep Purple, na pr. (tj. njihovi "Brege") bezocno krali od americkih crnaca i svih redom, kako god su stigli, samo na svjetskom trzistu... Potrazite na YouTube slicne nazive i preispitajte te osjecaje postovanja... Brega je tu samo nastavio najlosijim mogucim stopama... Ali i oni i on su ipak napisali hvale i spomena vrijednih pjesama, mozda na bazi pocetrnih kradja. David Bowie pocinje tako da krade "svoju" boju glasa, stil i jos kojesta, da se ne govori kako spava (skupa sa vlastitom djevojkom) sa sefom jedne muzicke kompanije... Dok je ljudi bit ce i kurtizana, ali ne samo seksualno govoreci, iako je i to, narafski, u "mixu"... No, na kraju ipak i poneki takav lik ima ponesto da se okrene i kaze s ponosom "To je moje!" Mora se reci i da je Brega pomogao formirati ex-YU rock trziste, samo sto jei onda skopcao da postoji i laksi nacin do para u bivsoj Yugi, s obzirom na to tko stvarno u tadasnjoj YU prodaje (ni danas nije drugacije!).... Odavno je rekao da bi on "rado sa narodnjacima, ali da ga oni nece"... I nisu... Dok im nije poceo donositi dosta para...Da, njima se priklonio u treptaju oka, ne samo kraduci psihopatski, nego i reciklirajuci vlastite "ukradke" od zemlje do zemlje, u potrazi za sve vise neinformiranih publika i njihovim zlotama, lirama, eurima itd. itsl. I da ne mislite da je ovo o cemu se ovdje pise nesto novo: cim je poceo Minimax ga je pozvao u svoj TV show i pripremio mu "mali mix" (u kome se islo iz jedne (dugmetaske) pjesme u (svjetsko-rokersku) drugu bez ikakvih problema, cisto da "malo zacrveni", ali se Brega kurvanjski nije pojavio... Davno ga je i Topic provalio u jednoj svojoj pjesmici... Ovaj je clanak tek jedan u nizu mnogih na temu Bregine sociopatije... Ali "fenomen" i dalje traje i istrajava, jer je lakovjernih i nekriticki nastrojenih puno vise od onih drugih, truth be told... Napor je potreban za ovo sto se ovdje pise, a napor je odiozan... barem velikoj vecini... Mora se njegovim trabantima i klanski nastrojenim "dugmetarama" reci i da nije istina da nismo imali specificnu osnovu (mjesanja Zapada i Istoka), da se nadje sjajna inspiracija, ali ne nuzno i da se moralo krasti naveliko - pogledajte na pr. Yu Grupu i sl. Dakle, jadno je to, kad/ako se takvima dicimo, a imamo doista originalne i autenticne talente...

Submitted by SindžaM (not verified) on 18/07/2013 - 16:46
Nikada nisam posebno voleo Bijelo Dugme. Imao sam 11 godina kada su počeli i bili su interesantni, pevljivi, sladunjavi, ali... Oni su bili tvorci nekog posebnog zvuka za široke narodne mase sa toliko folk elemenata da je to s pravom nazivano "Pastirski rok". To se produžilo i sa "Ciganskim opusom" samog Gorana Bregovića. Prosto rečeno.... DOSADNO! MEĐUTIM.... sve što ste vi svi naveli kao plagijat je plagijat samo u vašoj glavi. Pri tome ne mislim ništa loše.... to je prirodna pojava.... nekome neka pesma liči na neku, nekome ne.... nekome neko liči na nekog glumca, a nekome nema veze sa životom.... Da, verovatno je uzimao delove koji mu se svide.... uostalom, on je poznat po deteljima u pesmama.... ali reći da je prepisivao čitave pesme je subjektivni osećaj (plus doza netrpeljivosti prema njemu lično i.... eto ti "plagijata"). Treba da se raspitate šta je tačno plagijat i koliko mora biti istih delova pesme da bi bio plagijat. Uostalom, mnogim muzičarima su neke druge pesme bile inspiracija za sopstvene. Što se tiče komentara da su i drugi pravili obrade, kao što je već neko rekao, ako se navede da je pesma obrada to nije plagijat... Riblja Čorba.... "Kad sam bio mlad", "Voz za Čačak", "Zelena trava doma mog".... , Električni Orgazam.... dosta stvari od Stonsa.... Još jednom kažem da nisam ljubitelj Bregovića, kao i da nisam mislio nikome ništa loše od ljudi koji su komentarisali, ali mislim da ste i formalno (a posebno pravno) u zabludi. SindžaM. Novi Sad

Submitted by Anonimni (not verified) on 18/07/2013 - 16:59
Plagijat se da dokazati - zato su tu muzikolozi. I nije tako tesko, kad i vidis note i cujes... Dakle, to je poprilicno "objektivno". Da si cuo Minimaxovu mixericu nekada davno, bilo bi ti jasno, bez obzira koliko si star/mlad i muzikalan...

Submitted by SindžaM. (not verified) on 18/07/2013 - 21:31
Pa zašto to niko nije uradio? Zna se da ima para... Čak i bendovi poput "Red hot čili pepers" nisu imuni na novac koji bi se mogao uzeti dokazivanjem da je u pitanju plagijat. Kada sam napisao da nisu plagijati upravo sam i mislio na stručne ljude.... muzikologe ili poznatije kompozitore.... Niko, ali baš niko, nije potvrdio ni jedan njegov plagijat. Pa nije on baš toliko nepoznat da se to ne bi uradilo.... nije Jelena Karleuša ili Seka ili.... "Balkan" iz Veternika. Valjda bi neko dovoljno stručan a u isto vreme i dovoljno eminentan to do sada potvrdio?!

Submitted by gorski (not verified) on 19/07/2013 - 14:24
Sorry, ali skroz si u krivu...<br> <br> Spominjem u svom prvom postu sudski spor sa Shabanom Bajramovichem, koji je Brega izgubio - dakle to jest napravljeno u nekim slucajevima... I siguran sam da nitko ni u ludilu ne bi osporavao da je to ukradeno "naveliko", kada bi se otvorena uma i srca - dakle, nenavijacki! - poslusalo jednu pa drugu pjesmu. Siguran sam da znas na koju se ovdje misli!<br> <br>Original: "Djeli Mara" Shabana Bajramovicha - https://www.youtube.com/watch?v=Hjko_jzpfpQ<br> <br>Plagijat: "Mesecina" Gorana Bregovica - https://www.youtube.com/watch?v=0ZqDFxBCvgk<br> <br>Na ovom se primjeru ne bih slozio sa prethodnom tvrdnjom jednoga od sudionika u raspravi, da su Bregini "ukradci" uvijek bolji od originala, jer je ovaj original uvjerljivo kvalitetniji na svim nivoima! Ali imao je i Brega svojih momenata u nekim od tih plagijata, mora se priznati...<br> <br> Za Bregu je imalo smisla da ga se ganja kroz sudove, jer ima para i pravi stalno pare, na tudjem radu, a ne zeli kreditirati autore i platiti ih, kako mora po zakonu itd. <br> <br> Ali nije se samo jedan pravi majstor javio i dobio za pravo! Vidi malo nize...<br> <br>K tome, imas i drugi link od mene, napjev Sirijskoga autora, koji je Brega takodjer potpisao, a bezocno ga je pokrao! Itekakav slucaj "plagiranja"!!!<br> <br>Stavrno, moras sjediti na usima da to ne cujes. I nema potrebe da se dokazuje, to svaki neobrazovanj Indijanac iz Amazone, koji vidio nije gitaru, "zna" iz shuba! A kamoli ako se "napismeno" podudara jako puno toga, u smislu melodije, harmonije (chord progression), ritma, tempa itd. itd. <br> <br>Pobogu, on je nekada i "liriku" prevodio direktno sa engleskoga (It's only R'N'R but I like it), iako to doista ne treba, jer je u tom smislu najjaci, najutjecajniji, kao (nikad dovrseni?) filozof po obrazovanju i prilicno dobro nacitan... Ne da nije imao dosta i kicastih i neukusnih dionica, tu i tamo, ali je imao i "preko nekoliko" nezaboravnih... nadam se doista njegovih, a ne prekrojenih, ali ipak tudjih...<br> <br>Evo jos par veselih linkova, da se vidi da je jos sudskih i "kumskih" sporova izgubio, tj. da je dokazani lovokradica:<br> <br>http://blog.b92.net/text/12397/%C5%A0ta%20to%20radi%C5%A1,%20Kume%3F/?page=2<br> <br>http://www.jutarnji.hr/spektakli/estrada/clanak/art-2009,9,24,,177328.jl<br> <br>http://www.blic.rs/zabava.php?id=112198<br> <br>http://www.svet.rs/clanak/kusturica-žestoko-uzvratio-na-bregine-prozivke<br>

Submitted by papzjanija (not verified) on 19/07/2013 - 14:25
a Johnny Wakelin - In Zaire i Izgledala je malo čudno u kaputu žutom krojenom bez veze?

Submitted by Branislava (not verified) on 22/08/2013 - 15:17
Pa sta ima veze, momci su to odradili SUPER, ko nam kriv sto smo za svetom zaostali 30-40 godina u svemu, pa i u muzici. Danas je sve plagijat, ceo zivot je plagijat. Bili bi sretniji kada bi i neki drugi plagirali sto-sta svetsko....ea42E

Submitted by Mladen (not verified) on 23/01/2014 - 15:48
Brega je bio dobar gitarista u tom periodu u Kongres Rok Majstora 3 mjesto su uzeli a Tocak 5.Blues za moju bivsu nimalo ne lici na Since iv been loving you nzm kako to mozete da uporedjujete ZZ Top Tush pjesma objavljena 75,a pjesma Patim evo deset dana objavljena je 74 tako da ispada je ZZ Top krao od Brege a te rifove mozes svudje cuti a Blackmore je priznao da je ukrao nekoliko pjesama 10-tak Black Night,Smoke on the water,Lazy... i vi nesto pricate o Bregi a pojma nemate poslusajte De de bona sjeti se,Odlazim,Blues za moju bivsu live,Patim evo deset dana live... i to jos neki misle da je Vlatko svirao u studio ma dajte vlatko je tad imao 15,16 god

Submitted by Maki (not verified) on 27/05/2015 - 10:40
Kako nije slicna bluz za moju bivsu...since iv been loving you? Sviram tu pesmu 5 godina i aranzmanski je ista,dakle prelazi bubnjara, pauze bregove i bubnjara, sve ali do nekle,jedina pesma koja je lose ispala za razliku od originala, a padaju zvezde je ukradena u celosti od whitesnake-a, samo ne mogu da se setim naziva pesme ali je dugmetovska verzija te pesme je sporija.

Submitted by bellde (not verified) on 21/01/2020 - 13:05
napokon neko pametan i neko ko se razumije u muziku i istorijat muzike te da ovim neznalicama ukaže na prave stvari.

Submitted by zlikovac (not verified) on 27/04/2014 - 17:33
pa da, moguce da i jesu plagijati, neke pesme su prekopirane ali neke nemaju veze sa tim stranim "originalima", svejedno, a muzika tada je bila kao shto se zna vrh, nash seljachki narod nije znao engleski pa im je brega te pesme priblizio, sazvakao i dodao malo necheg svog i eto, radjale su se takve pesme koje se nikada nece zaboraviti, za razliku od ovih danashnjih pevacha " marijan sherifovic, zeljko joksimovic " i.t.d. ja stalno slusham radio i ne pamtim kad sam chuo neku zeljkovu pesmu koja je bila kao hit, dok dugme u 3 sata chujem bar 2 puta.....to je bilo neko vreme magije za nas tadashnje klince, pa taman da je ukrao pesme od samog boga ili djavola, uz te pesme je sve ishlo lako (posebno sa devojchicama), svako od nas je imao neku malu na koju ga je potsecala neka pesma dugmeta a i devojchice takodje, nikog nije bilo briga da li su pozajmljene ili ukradene, a nije ni danas, hvala njemu za prelepu muziku shto nam je davao. tada su beogradjani slushali " pink floyd, stonse, hendrixa.... ali ostala jugoslavija, 22 miliona, je slushalo dugmice zajedno sa josh par bendova, i danas isto tako uzivamo u njihovoj muzici kao i "Very First Time" tako da je to kao, brega lopov, krao, potpisivao tudje i.t.d....malo...posle tolikoi godina,.....ustvari koga boli _ _ _ _ _ shto je to radio, mi smo njegova publika, ne mogu danashnja deca biti njegova publika, oni imaju neke svoje idole i neku svoju muziku ( koju ja ne razumem kao shto pisac ovog teksta ne razume to vreme i tu muziku o kojoj pishe )" seljachki rock" kako je zovu "AKADEMSKI GRADJANI", a to shta je brega radio da nama pruzi to shto je pruzao nas i ne zanima, zato pustite nashe duhove na miru,... i ne dirajte uspomene, one lepshim zivot chine (da nije i hanka paldum ovo ukrala od recimo...milica vukashinovica) i pishite o ovoj danashnjoj muzici, o svim ovim "autorskim" radovima marine tucakovic i sl. grci i ...koje kude, turci.....pishite o njima

Submitted by Zivan sa Pejice... (not verified) on 03/07/2014 - 05:44
Sve je to bio komunizam ;)

Submitted by Janko (not verified) on 14/12/2015 - 16:45
Ne, nije to zbog komunizma, budima, kapitalizma ili bilo kakvog budalizma. Slazem se da se melodije "preslikavaju" svesno i nesvesno pa zatim kopiraju, kreiraju... Uostalom tako smo naucili da hodamo, govorimo... Uz pomoc drugih i gledajuci sta drugi rade. Ali postoji granica u nacinu i meri u kojoj se to radi. Taj divni Zapad je priznao Bregovica kao takvog. Obogatio ga, platio i preplatio. Istovremeno vode borbu protiv kopirabja intelektualnog vlasnistva sudskim presudama i opet nikom nista. Mi smo ovde, trunemo iako smo originalni a Brega platio kaznu i ostalo mu sitnine, citam upravo kupuje na Bosforu kucu za 2 miliona dolara. Pomirimo se da vladaju dvostruki standardi. Najveca od svih istina: "Nemam zato jer oni imaju!".

Submitted by darko (not verified) on 09/04/2016 - 17:10
Bad Company je totalni promašaj , kao kad bi rekao da su Bitlsi maznuli pesmu od Elvisa jer se i kod njega čuju gitare . Naravno da Brega ima dosta putera na glavi , ali dajte primer pesme od 1980 koja je potpuno originalna , po ovim principima . Da li ste čuli koliko adelina nova pesma liči na pesmu Yaterday od Šarla Aznavoura ? Jako je teško napraviti nešto kao pop pesmu od 4 minuta i da ne liči ni na šta , a da ljudi hoće da je slušaju . Takodje , poredjenje Jump van Halena i Padaju zvezde je netačno , da ne kažemo glupo

Submitted by Vidoje96 (not verified) on 09/04/2016 - 22:31
Yes-owner of the lonely heart 1983. Bijelo dugme-Ako ima Boga 1988. skoro celu pesmu je prekopirao.....

Submitted by Shomic (not verified) on 29/06/2016 - 15:15
Ova turska pesma iz 70ih zvuci na nesto sa 'Kayah i Bregovic' SCt6A4p9Oz4 (yt kod) (Kamuran Akkor - Olurmu dersin)

Submitted by Ćoska (not verified) on 09/10/2016 - 22:30
Intro u "Šta bi dao da si na mom mjestu" ukraden od "Roundabout" od grupe "Yes" Pozdrav

Submitted by Stameni (not verified) on 17/10/2016 - 20:58
ovo baš nema neke pune veze. Nešto ima ali to je sve tako (deo refrena Argent,i deo od RHCP- zamisli)navijački napisani i nategnuto. Pogledajte vi sta sam našao i šta su radile druge grupe. Evo ja našao za EKV pa procenite šta su više "Plagijati" Kucajte kako je EKV plagirao https://www.youtube.com/channel/UC5lt-sZ6zUzookkfQMUOfgQ da ne pričamo o nekim manjim grupama koje nikog ni ne interesuju

Submitted by Daki (not verified) on 30/08/2018 - 13:43
Razumem revolt pojedinaca među kojima su bar 90% neostvareni muzičari, pevači, kompozitori... Sujeta je čudo. Ipak, evo, Brega je uspešan. Da li da kažem voljen? Sad da li je više trgovac i biznismen ili muzičar, to ne znam, ali znam da je ostavio neizbrisiv trag i da čak i blizu svoje sedamdesete aktivno svira i putuje svetom. Pa, ljudi, molim vas - zar mislite da je lako postići takav uspeh? Zar su svi ti ljudi koji ga cene budale? Čovek je, prosto, vešt, harizmatičan, šarmantan, sposoban. Većina vas bi, kladim se, zaćutala i ostala bez valjanih argumenata kada biste dobili priliku da porazgovarate sa Goranom. Taj garant ima šta da priča. Kakav li je to život. Mislim da ga 'ladno boli uvo za kritike ovog tipa. Uostalom, evo neka se neko od vas do'vati kakve pesme, obradi je i postigne uspeh. Siguran sam da ste u stanju. Pa, to je prosto. Pucneš prstima i gotovo, već ste hitmejker. Ali, naravno, vi to nećete uraditi. Ne zato što ne umete nego, normalno, zato što vas u tome sprečava stroga moralna etika. :) Uživajte ljudi, bre, u vrhunskoj produkciji, energiji, manite se prozivke. Cela exyu scena je krcata "pozajmicama" a o stranoj da i ne govorim.

Submitted by Hahaha (not verified) on 02/05/2019 - 06:43
Bregović je ništak koji je ceo svoj život proveo kradući tuđe radove, i koji se zahvaljujući toj krađi obogatio. Ko to ne priznaje ima na prvom mestu problem sa realnošću. Još gore, evo, polemika da li je to ok ili ne... Teško svim državama iz bivše SFRJ gde većina ljudi tako razmišlja, valjda smo zato tu gde jesmo. I usput, svim modernim "autorima" (Tucaković&co), Bregović i slični su duhovni roditelji,maltene ispade ex-yu rock duhovni otac današnjeg turbofolka. I naravno, mnogima je i to sasvim ok. Možda takvi ljudi i nisu za bolje...

Submitted by Brijeg Goranovic (not verified) on 16/05/2020 - 10:12
"Rožica sem bila" https://youtu.be/sQPCutl6WF0 "Marmor,Stein und Eisen bricht (1965) - Mramor, kamen..." https://youtu.be/LCSVR4ZfFoc Phil Carmen "On my way in LA" - "Nocas, lubenica, pun mesec, Bosna..." https://youtu.be/XHmB90bLvBo https://youtu.be/tepBe2mJVeg

Submitted by Goran Mogli (not verified) on 31/10/2020 - 19:02
Ameri su kompletnu muziku pokrali od crnaca... Deep Purple je sve pesme pokrao od drugih... (https://youtu.be/Jpd5cNw1IkA) I niko o tome ne razgovara...Bitan je Brega jer je naš... E hajde da ga ispljujemo jer je naš...

Pages